Zespół ds. finansowo-kadrowych (ZK)
Do zadań działu finansowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości Centrum zgodnie z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami,
- sporządzanie, przyjmowanie, obieg, archiwizowanie i kontrola dokumentów,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
- opracowywanie projektów planów finansowych Centrum oraz wnioskowanie do Zarządu o dokonanie zmian w planach finansowych Centrum,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- bieżąca analiza realizacji planu finansowego i informowanie o jej wynikach Dyrektora,
- obsługa finansowa i księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- obsługa księgowa zaangażowania wydatków budżetu Centrum,
- sporządzanie półrocznych i rocznych informacji z przebiegu wykorzystania budżetu,
- sporządzanie dokumentacji finansowo-księgowej,
- obsługa księgowa i finansowa dot. wypłaty świadczeń z zakresu pieczy zastępczej, świadczeń dla cudzoziemców oraz innych świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- obsługa finansowa wynagrodzeń pracowników oraz wypłat na podstawie umów cywilnoprawnych,
- sporządzanie rozliczeń podatkowych i deklaracji rozliczeniowych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,
- obsługa finansowa i księgowa PFRON w zakresie zadań realizowanych przez Centrum,
- współpraca z bankiem prowadzącym obsługę Centrum,
- sporządzanie przelewów na podstawie zatwierdzonych do wypłaty dowodów,
- rozliczanie przeprowadzanych inwentaryzacji rzeczowego majątku trwałego,
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego należności z tytułu odpłatności rodziców za pobyt ich dzieci w pieczy zastępczej oraz nienależnie pobranych świadczeń,
- przekazywanie do biura informacji gospodarczej informacji o powstaniu zaległości z tytułu nieponoszenie opłaty za pobyt dziecka w rodzinnej pieczy zastępczej,
- prowadzenie spraw kadrowo-płacowych, w tym również pracowników i osób zatrudnionych w ramach umów zlecenia i umów o dzieło,
- ustalenie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności i obowiązków służbowych dla pracowników bezpośrednio podlegających dyrektorowi,
- czuwanie nad terminowym przeprowadzaniem okresowej oceny pracowników,
- prowadzenie ewidencji wykorzystania czasu pracy oraz pozostałych ewidencji, której obowiązek prowadzenia wynika z kodeksu pracy,
- przeprowadzanie spraw w zakresie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy,
- prowadzenie akt osobowych pracowników Centrum;
- prowadzenie archiwum akt osobowych pracowników Centrum oraz dokumentów płacowych;
- prowadzenie spraw emerytalno-rentowych,
- prowadzenie bieżącej analizy stanu zatrudniania i stopnia wykorzystania etatów oraz informowanie o jej wynikach dyrektora;
- przeprowadzenie procedury naboru pracowników, w tym procedury konkursowej obowiązującej dla stanowisk urzędniczych;
- prowadzenie spraw dotyczących staży, wolontariatu i praktyk zawodowych;
- prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych przez pracowników Centrum,
- prowadzenie spraw delegacji służbowych, w tym wystawianie druków delegacji służbowych i prowadzenie ich rejestru.
Informacje
Liczba wyświetleń: 231
Utworzono dnia: 02.12.2020
Dokument wprowadził:
Joanna Hińcza
Joanna Hińcza
Dokument opublikował:
Joanna Hińcza
Joanna Hińcza
Dokument wytworzył:
Joanna Hińcza
Joanna Hińcza
Podmiot udostępniający informację:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żyrardowie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żyrardowie